Gemeentewinkel en andere loketten

U kunt op onze gemeentelijke website terecht voor een toenemend aantal gemeentelijke producten en diensten. Wanneer u een DigiD inlogcode heeft, kunt u al een groot aantal uittreksels aanvragen en een verhuizing doorgeven. Ook het betalen via internet is in een handomdraai geregeld. Een uittreksel bijvoorbeeld, ontvangt u binnen vijf werkdagen in uw brievenbus. Hoe het staat met uw aanvraag? Log in bij de Gemeentewinkel en u ziet het !

On-line aanvragen en betalen

In de Gemeentewinkel kunt u steeds meer producten elektronisch aanvragen met behulp van een webformulier. Soms kunt u ook meteen betalen via internet.

DigiD

Sommige producten waarvoor u zich in het gemeentehuis moet legitimeren bieden we elektronisch aan met behulp van DigiD. Als u naar het gemeentehuis komt wordt uw identiteit gecontroleerd aan de hand van uw identiteitsbewijs. In de Gemeentewinkel maken we hiervoor gebruik van DigiD.

Niet alleen gemeentelijke diensten en producten

Het streven is om alle productcatalogi van de overheid zo te laten samenwerken dat men niet meer voor een dichte deur komt te staan bij de elektronische overheid. De productcatalogi worden zo gekoppeld dat de burger of ondernemer gericht wordt doorverwezen naar de juiste plek in de juiste catalogus. Via de Gemeentewinkel vindt u dus ook producten en diensten van andere overheden. De informatie over onze producten en diensten wordt ook ontsloten via het landelijke Overheidsloket.

Het bedrijvenloket

Het bedrijvenloket (van het ministerie van Economische Zaken) heet tegenwoordig Ondernemersplein. Van wetgeving tot belastingregels en van subsidies tot branche-informatie. Op Ondernemersplein.nl staat alle informatie van de (semi-)overheid die u nodig heeft om te ondernemen. Dat voorkomt dat u steeds weer moet zoeken naar informatie. Het levert u dus meer tijd op om te ondernemen. En dat is wat veel ondernemers willen. En dat is ook wat het Ministerie van Economische Zaken samen met de Kamer van Koophandel, de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en Belastingdienst mogelijk wil maken met Ondernemersplein.nl.

Het Zorgloket

De consulent van het Zorgloket kan u helpen bij het regelen van ondersteuning in het dagelijkse leven. Het doel is: zo lang mogelijk zelfstandig te blijven functioneren in de samenleving. Voor vragen op het gebied van wonen, zorg en welzijn kunt u contact opnemen met het Zorgloket.

MijnOverheid

MijnOverheid is uw persoonlijke website voor overheidszaken. MijnOverheid biedt u toegang tot uw post, uw persoonlijke gegevens en uw lopende zaken bij steeds meer overheidsdiensten, zoals de Belastingdienst, het Kadaster, RDW, SVB, UWV en gemeenten. U kunt via MijnOverheid bijvoorbeeld een herinnering krijgen als uw rijbewijs bijna is verlopen of controleren hoe u bij de gemeente geregistreerd staat. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. Én u logt gemakkelijk in met uw DigiD.

Openingstijden

Op de pagina Openingstijden vindt u de (normale) openingstijden en adressen van de diverse gemeentelijke diensten. Tijdelijke wijzigingen in onze openingstijden publiceren wij altijd in de Ommelander Courant, als nieuwsbericht op onze website, en via ons Twitter-account.

Adresinformatie

Adresinformatie van verenigingen etc. in onze gemeente vindt u in de Digitale gemeentegids. Deze website is in beheer bij de uitgever van onze papieren gemeentegids, FMR Producties.

Datum laatste wijziging: 09 januari 2015.

Terug naar boven